Week 3 - Reisverslag uit Volkmarsen, Duitsland van Tessa Schriek - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Volkmarsen, Duitsland van Tessa Schriek - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Tessa van der Schriek

Blijf op de hoogte en volg Tessa

15 September 2017 | Duitsland, Volkmarsen

We zitten alweer in week 3. De afgelopen week was 't hier wat minder lekker weer als eerst, maar het ging er niet zo aan toe als in Nederland. Deze week is er weer van alles gebeurd. Er zijn nog een paar kalveren bij gekomen, waarvan er één in de wei was geboren. Er zijn maandag vijf kalveren weggegaan, dus dit kwam precies goed uit met de kalverhutten. Maandag ochtend was ook de kindergarten, de 'klas' van hun zoontje Ruben komen kijken. De kinderen waren allemaal super enthousiast en ook Luuk hun jongste zoontje van één jaar vond alles interressant. Het was een geslaagde ochtend.
Maandagmiddag heeft Hidde ook stro gehaald, want we waren er helemaal doorheen. De kalverhutten zijn toen ook schoon gemaakt, zodat de nieuwe kalveren er weer in konden.
Verder zijn er deze week nog landwerkzaamheden uitgevoerd, er is stront gereden, de bak van de mf is gerepareerd, koeien bekapt, kuil bloot gemaakt, boxen leeggeschept en misschien vergeet ik nu nog wel 't één en t ander te vermelden. De boxen die leeggeschept moesten worden zijn voor de droge koeien die nu nog in de wei lopen. In de winter blijven ze binnen. We hebben donderdag ook een aantal vaarzen uit de wei gehaald en naar het strohok gedaan.
Komend weekend gaan ze van zaterdag op zondag met het gezin naar Nederland. Familie bezoeken. Dat betekend dat ik samen met één van de werknemers even het bedrijf zelf mag runnen haha!
Dit is wel spannend, maar het is ook een goed teken dat ze dit gedeeltelijk aan mij over durven laten.
Voor volgende week staat het mais hakselen op de planning. Dit is altijd een grote klus, omdat er 2 kuilen eerst helemaal open moeten worden gemaakt. De graskuil van dit jaar gaat open en daar moet de mais bovenop gekuild worden. Deze kuil is nou vrij lang en slank, deze kuil maken we eerst breder voordat de mais er boven op komt. De kuil waar nou van gevoerd wordt is vrij breed en moet smaller. Kortom: volgende week zullen we ons niet hoeven te vervelen!
Groetjes vanuit Volkmarsen.

• 17 September 2017 - 20:28

Anna-Marie:

Nou Tessa je bent goed bezig.
    Het is toch mooi als ze het bedrijf aan je toevertrouwen.
    Dat geeft je een goed gevoel.
    En dat gaat je nog goed af en met wat hulp erbij. Toppie hoor!
    Nou nog succes met het inkuilen.
    Groetjes