Week 4 - Reisverslag uit Volkmarsen, Duitsland van Tessa Schriek - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Volkmarsen, Duitsland van Tessa Schriek - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Tessa van der Schriek

Blijf op de hoogte en volg Tessa

24 September 2017 | Duitsland, Volkmarsen

Deze week plaats ik één keer een verslag, aangezien we het heel druk gehad hebben. Maandag was nog het rustigst van allemaal. We hebben de vaste werkzaamheden gedaan dus melken, voeren, bijstrooien, loopruimte bij de droge koeien buiten schoonmaken. Deze dag is er nog één kalfje bijgekomen, maar er zijn ook weer zes kalveren weg gegaan. Ook is er nog stront gereden en is de veearts geweest voor drachtigheidscontrole.
Dinsdag waren we al snel met genoeg personeel. Christian kwam 's ochtends weer eerst mee melken en bleef vervolgens. Florian kwam ook nog halverwege de ochtend helpen. Ik en Christian hadden het melken afgemaakt en Hidde was alvast de voermengwagen laden. Optijd gevoerd en nog even snel de hokken ingestrooid. Dat was mooi optijd klaar, maar vele handen maken licht werk. Na het ontbijt begonnen we de kleinste kuil bloot te maken, hier ligt de 4e snee gras en zomertarwe. Daar komt een gedeelte van de maïs overheen. Alle banden, zakken en zand eraf.
Toen dat gebeurt was begonnen we aan de lange smalle kuil. Hier liggen alle andere grassnedes en daar komt de grootste bult maïs op.
Ook was alles opgeruimd wat tussen de kuilen nog in de weg lag, bijv. Hooi. 'S avonds heb ik gemolken en is Florian de boxen gaan instrooien. Hidde was nog snel een paar tanken stront overrijden, samen met een vriend die er deze week was uit Groningen.
Woensdag was het een beetje wisselend weer, maar er is deze dag een deel van de maïs over de 4e snee gereden. Niet heel veel ha want de hakselaar stond met stukken. Christian en ik maakten 's ochtends het melken af. Hidde kon dan voeren en zijn vriend ruimde al het restvoer op. Bij het ontbijt was er nog een Nederlander haha, een achterneef die ook twee dagen komt. Daarna hebben we met z'n vieren de kuil waar nou van gevoerd wordt bloot gemaakt. Deze was te breed en Hidde hapt daar aan de zijkant wat maïs van weg. Vervolgens komt deze maïs ook nog over de vierde snee en dus hebben we nog snel alle afdekzeilen er af gehaald.
Op Donderdag had Hidde al voor het melken gevoerd en daarna heb ik samen met hem gemolken. Om 7 uur kwam Marco en de twee vrienden uit Nederland om de kuil zeilen van de grote bult gras eraf te halen. Om 8 uur kwam de loonwerker en zijn ze begonnen met Maïs rijden, in totaal moest er 32 ha in de kuil. De kleine bult maïs hebben ik, Hidde en een vriend ondergedekt.
Ze hebben donderdag het mais rijden niet helemaal afgekregen en dus zijn ze vrijdag verder gegaan. Vrijdag ochtend hadden we tussendoor nog snel even de hoogte van de maisbult gemeten, toen al 5 m hoog. Vrijdagmiddag ben ik richting de stage van Bas gegaan, want we gingen er dit weekend een gezellig weekend van maken samen met m'n schoonouders, Bas en Chantal.
We zijn vrijdag gaan kijken op de stage van Bas en zaterdag gaan kijken op mijn stage. Toen heb ik op mijn stage gehoord dat ze vrijdag om 3 uur klaar waren met mais rijden en om half 4 de zeilen op de bult hebben gegooid. De banden moeten er nog op, dus dit zal maandag moeten gebeuren. Vandaag gaan we er met z'n allen nog een gezellige dag van maken en morgen breekt week vijf alweer aan.

  • 27 September 2017 - 14:46

    Marga Van Den Broek:

    Hoi Tessa, jij bent goed bezig. Nog een ruime week en het zit er alweer op voor jou. de laatste loodjes....hou vol..
    gr. Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier mijn reisavonturen volgen.

Actief sinds 10 Aug. 2017
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 7558

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2017 - 06 Oktober 2017

Buitenland stage Duitsland - Volkmarsen

Landen bezocht: