Mijn eerste reisverslag - Reisverslag uit Volkmarsen, Duitsland van Tessa Schriek - WaarBenJij.nu Mijn eerste reisverslag - Reisverslag uit Volkmarsen, Duitsland van Tessa Schriek - WaarBenJij.nu

Mijn eerste reisverslag

Door: Tessa van der Schriek

Blijf op de hoogte en volg Tessa

28 Augustus 2017 | Duitsland, Volkmarsen

Gisteren (op 27-8-2017) ben ik aangekomen bij mijn stageplaats. Het was een lange reis, maar ik heb het gevonden. Op zondag ochtend vertrok ik rond half 10 samen met Bas naar Duitsland. Ik zou bas naar zijn stage brengen met de auto en daarna door rijden naar mijn stageplaats. Zodra we over de grens waren van Nederland naar Duitsland, konden we cd's gaan draaien in de auto aangezien we geen gewone Duitse muziek zenders konden vinden. Na 3 stoppen waren we rond 2 uur bij Bas zijn stageplaats in Alpenrod. Daar hebben we rond mogen kijken van Eric (zijn praktijkopleider) op zijn bedrijf met 1000 koeien. Hij heeft vee op meerdere plaatsen staan, dus zelf heb ik alleen het gedeelte gezien waar Bas ook verbleef.
Na dat we alles gezien hadden, kregen we nog koffie van Eric en toen moest ik zelf om half 4 verder met rijden. De tomtom gaf nog 2,5 uur rijden aan en stuurde me helemaal binnen door naar Volkmarsen. De plaats waar ik verblijf. Daardoor heb ik al veel van Duitsland kunnen zien en kom je er achter dat de infrastructuur toch anders is als in Nederland. Op 100 wegen mogen ook trekkers rijden en er fietsen mensen langs de weg. Ook heb je op sommige delen van de 100 wegen stukken dat de weg breder wordt en je met 2 auto's naast elkaar op 1 strook elkaar kan inhalen.
Rond 18:15 uur was ik aangekomen op de boerderij in Volkmarsen. Ze waren aan het melken en Corien (de boerin) ging met mij mee naar het huis om te laten zien waar ik verbleef. Na dat mijn spullen allemaal in mijn kamer stonden, ben ik met haar en de kinderen (Amber - Ruben - Luuk) gaan avond eten. Vervolgens hebben we nog heel veel gepraat om elkaar ook beter te leren kennen en om al een beeld te krijgen hoe het er hier aan toe gaat. Later om een uur of half 10 kwam Hidde (de boer) naar binnen om te eten en ook daar heb ik nog even mee gepraat over van alles en nog wat.
Daarna was het laat zat en tijd om naar bed te gaan. Ik slaap onder het huis waar ze de kelder hebben verbouwd naar een slaapkamer, badkamer, gangetje en een waskamer.
De eerste week mag ik om 8 uur 's morgens beginnen, omdat er nog een Duitse werknemer 's ochtends mee komt melken.

  • 29 Augustus 2017 - 09:11

    Joijpelaar:

    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn,wat heb je het al mooi verwoordt
    Ik wens jullie een fijne stage en dat jullie elkaar regelmatig ontmoeten in duitsland
    Toy Toy Vele gr Jo

  • 29 Augustus 2017 - 11:42

    Demi Bink:

    Super leuk verslag tess! Geniet er van!
    Liefs, Demi

  • 29 Augustus 2017 - 19:22

    Daniella:

    fijn en leuk om te horen veel plezier geniet ervan !!

  • 29 Augustus 2017 - 19:39

    Linda:

    Leuk verslag Tessa! Succes met werken en zo te zien mooie omgeving om van te genieten daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier mijn reisavonturen volgen.

Actief sinds 10 Aug. 2017
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 7525

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2017 - 06 Oktober 2017

Buitenland stage Duitsland - Volkmarsen

Landen bezocht: