Einde van week 2 - Reisverslag uit Volkmarsen, Duitsland van Tessa Schriek - WaarBenJij.nu Einde van week 2 - Reisverslag uit Volkmarsen, Duitsland van Tessa Schriek - WaarBenJij.nu

Einde van week 2

Door: Tessa van der Schriek

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 September 2017 | Duitsland, Volkmarsen

Weer even een verslagje vanuit hier. Afgelopen donderdag hebben we alle vaste werkzaamheden eerst gedaan. Daarna hebben we 's middags nog twee grote stro hokken leeg gereden en weer schoon stro terug gedaan + een laag kalk. Dit doet Hidde bewust voor de pH. We waren vroeg begonnen met melken, want we gingen onverwachts naar de Fendt Feldabend! Om half zeven waren we al klaar met melken. De Fendt avond was super mooi. 42 machines waren landwerkzaamheden aan het uitvoeren. Daarna was er nog een feest in de tent waar we geweest zijn. We kwamen deze avond een oude Duitse stagair van Hidde tegen. Ook kwamen we toevallig bijna alle werknemers tegen die hier werken en we hebben de loonwerker gesproken. Kortom: een leuke avond weg!
Vrijdag waren we wat later als normaal met alles, maar goed we hoefden niet te hooien. Vrijdag en zaterdag zijn er in totaal vijf kalveren geboren, dus daar hebben we het druk mee gehad. Twee kalveren waren vrijdag in de wei tussen de bergen geboren. Dat was nog een zoektochtje, maar ze zijn gezond en dat is het belangrijkste. Ook is er vrijdag nog het één en het ander opgeruimd.
Zaterdag hebben we gewoon eerst de vaste werkzaamheden gedaan. Alle hokken zijn deze dag bijgestrooid en we hadden dus ook op zaterdag een nieuw kalfje. Verder zijn er koeien bekapt, mest gemixt en is het erf schoongemaakt. 'S avonds is er gevoerd, omdat we zondag optijd weg moeten naar een open lucht theater.
Zondag ochtend heb ik eerst meegeholpen met de kalveren omdat daar nou wel wat tijd in gaat zitten. Om half 10 zaten we met z'n allen in de auto. We gingen samen met een vriendinnetje van amber en vrienden van hidde en corien. Toen we daar aankwamen bleek het de musical van assepoester te zijn. Het was een mooie show en de kinderen waren razend enthousiast. Daarna kwamen er nog een aantal mensen koffie drinken hier. Vandaag komt de kindergarten op bezoek, kijken op de boerderij. Ik ben benieuwd wat de kinderen er allemaal van vinden. Het is weer tijd om te gaan werken, jullie horen weer wel een keer wat van me ;)!