Einde van week 5 - Reisverslag uit Volkmarsen, Duitsland van Tessa Schriek - WaarBenJij.nu Einde van week 5 - Reisverslag uit Volkmarsen, Duitsland van Tessa Schriek - WaarBenJij.nu

Einde van week 5

Door: Tessa van der Schriek

Blijf op de hoogte en volg Tessa

01 Oktober 2017 | Duitsland, Volkmarsen

Op donderdag begonnen we weer met de vaste werkzaamheden en hebben we ook weer de droge koeien gevoerd. Deze krijgen om de dag nieuw voer. Daarna zijn alle hokken nog bijgestrooid, de ruimte bij de droge koeien is afgeschoven en dan is de ochtend vaak al snel om. Hidde is toen ondertussen met de MF de luzerne pakken gaan halen. 'S middags heb ik aan mijn huiswerk gezeten, omdat daar nog veel aan moet gebeuren.
Om vier uur ging ik naar achteren om mee te melken en er kwam toen ook een medewerker om de boxen in te strooien. Hij deed de stal en ik en Hidde stonden met z'n tweeën in de melkput. Dit schoot snel op, om zeven uur waren we al klaar met melken, uitspuiten, wachtruimte afschuiven etc. We hadden deze avond ook nog vijf koeien droog gezet.
Daarna kwam de john deere voor de mestmixer te staan en de MF voor de stronttank. Er mag nog stront uitgereden worden op akkerland tot 1 oktober en aangezien de putten nog erg vol zitten komt dit goed uit.
Op vrijdag begonnen we zoals altijd weer met melken, voeren, strooien. Deze dag heb ik alle kalverhutjes schoongemaakt en een deel van de luzerne pakken gecontroleerd op gaatjes en dit anders dicht geplakt. Hidde heeft ondertussen met de Weidemann aan de zijkant van de kuil de grootste banden die er zijn weggelegd en grond aan de zijkanten verdeeld. Florian kwam 's middags ook en die heeft nog mest gereden.
Zaterdag heb ik na het melken en ontbijten nog even met de kinderen een spelletje gedaan. Daarna hebben we de kuil bloot gemaakt, de melkkoeien en de droge koeien gevoerd, hokken bijgestrooid etc. We begonnen weer op tijd met melken en waren ook mooi optijd klaar. 'S avonds na het eten nog even met de kinderen een spelletje gedaan en daarna samen met Hidde en Corien tv gekeken.
Zondag zijn we naar een kerk viering geweest, heel mooi om het eens ergens anders te horen en te zien. Daarna was het daar nog eten en zijn we naar de Oktoberwoche geweest, daar was ook een kermis. Samen met de kinderen in allerlei attracties en de dag afgesloten met een ijsje. Het was een gezellige en mooie zondag.
De laatste week breekt morgen weer aan. Dinsdag gaan we nog met z'n allen naar Welda. Drie oktober is de dag van de duitse eenheid en dus een officiële feestdag. De kinderen zijn dan ook allemaal vrij. Hidde gaat die dag ook meerijden in een optocht, dus ik ben benieuwd wat ik daar allemaal ga zien. Leuk vooruitzicht. Tschüss!

• 03 Oktober 2017 - 21:16

Hidde & Corien:

Mooie verhalen geschreven Tessa!!
    Bijna alweer het einde van je stage. Tot nu toe een super leuke tijd met jou gehad. De kinderen zullen je zeker ook gaan missen. Vandaag idd de gebruikelijke werkzaamheden en nog ff wat meegepikt van de Oktoberwoche en de optocht. Was leuk toch? Ondanks wat regen...
    Je hebt al veel beleefd in Duitsland, bij ons op de boerderij. De tijd vliegt voorbij...
    Lieve groetjes van Corien & Hidde