Week 6 - Reisverslag uit Volkmarsen, Duitsland van Tessa Schriek - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Volkmarsen, Duitsland van Tessa Schriek - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Tessa van der Schriek

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 Oktober 2017 | Duitsland, Volkmarsen

De laatste week is begonnen.
Maandag was een koude dag, het was vies weer. We begonnen met melken en alles te voeren, bijstrooien, administratie van de kalveren bijwerken etc. Ook zijn er weer drie kalveren weggegaan. Deze avond en dinsdag ochtend was het melkcontrole, dus ook dat moest worden klaargezet. Verder heb ik samen met Hidde nog naar de stage opdrachten gekeken, zodat dat ook af komt.
Dinsdag ochtend begon ik om zes uur mee te helpen met het melken. De melkcontrole gaat hier toch weer anders als thuis. Hidde kent zijn koeien ook goed, want hij zegt steeds alle nummers uit z'n hoofd. Het melk scheppen ging best snel, het kostte geen extra tijd. Na het melken zijn eerst de vaste werkzaamheden uitgevoerd. Ook heeft Hidde nog snel strooisel voor de boxen uit de mengwagen gedraaid, zodat 's avonds de boxen ingestrooid konden worden.
'S middags gingen we naar Welda, kijken bij de optocht en nog naar de Oktoberwoche. Hidde reed met een trekker mee in de optocht. Het was super druk en er deden veel loopgroepen mee van allerlei verenigingen. Bij de Oktoberwoche ben ik nog een keer met Amber in de zweefmolen geweest. De kinderen waren super enthousiast over alles. Om vijf uur waren we terug op de boerderij. Toen heb ik 's avonds nog gemolken en Hidde heeft eerst de boxen ingestrooid. Daarna heeft hij ook mee gemolken.
Op woensdag zijn we begonnen met de vaste werkzaamheden. Verder is er nog een wagen stro gehaald, zijn er kalverhutjes schoongemaakt, een kalfje geboren etc. We zijn in de middag naar een boer in de buurt geweest. Hij heeft van MS schippers een speciale voerbox voor verse koeien zodat ze niet teveel in de negatieve energiebalans raken. Het was ook een mooie boerderij en het is ook grappig om bij andere boeren te kunnen kijken in Duitsland. 'S avonds na het melken ben ik samen met Hidde nog naar de Oktoberwoche geweest kijken bij captain jack en de 90's party. Het was een leuke avond met veel bier, eten en gezelligheid.
Donderdag was er erg veel regen gevallen. We begonnen weer met melken, voeren en hokken instrooien. Daarna gingen we de kalveren wegbrengen naar de jongvee opfokker. Deze kalveren zijn allemaal ongeveer drie maanden oud. Het was wel even rijden naar de jongvee opfokker en daardoor heb ik weer veel van Duitsland mogen zien. Bij de jongvee opfokker heb ik ook een rondleiding gehad, het was een vriendelijke man en je ziet dat hij de dieren goed verzorgd. Nadat we terug waren zijn we gaan melken. We waren om zeven uur al klaar en daarna was er een verrassing voor mij. We gingen nog met z'n allen uit eten omdat het de laatste avond was hier in Duitsland. Super leuk natuurlijk! Morgen de laatste dag alweer, zodra ik thuis ben schrijf ik nog één keer. Tschüss!

  • 07 Oktober 2017 - 11:51

    Corrie Van Den Broek:

    Alles bij elkaar genomen misschien toch een leuke en leerzame tijd. Maar ook weer fijn om thuis te zijn. Groetjes van Leo en Corrie tot op de boerderij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier mijn reisavonturen volgen.

Actief sinds 10 Aug. 2017
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 7519

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2017 - 06 Oktober 2017

Buitenland stage Duitsland - Volkmarsen

Landen bezocht: